Chcesz mieć garaż, lecz nie wiesz który wybrać? Z pewnością nasz przewodnik pomoże ci dobrze wybrać

Planujesz budowę garażu, lecz nie wiesz co będzie najlepsze? Ogólnie to nad wybudowaniem garażu należy już myśleć na wczesnym stadium projektowania domu. Czym prędzej zdecydujemy, tym więcej czasu oraz pieniędzy zaoszczędzimy. A przy tym, ocalimy trochę kłopotów.

garaże przydomowe
Autor: www.wawsystem.pl
Źródło: www.wawsystem.pl
Jakie więc mamy bramy garażowe? Jeden z najbardziej znanych modeli to brama rozwieralna (skrzydłowa). To stare rozwiązanie, bardzo zbliżone z wyglądu do zwykłych drzwi. Istnieją jedno – albo dwuskrzydłowe. Rozwierane na zewnątrz pojedyncze skrzydło zajmuje dużo miejsca i przeszkadza podczas parkowania. Dlatego musimy między garażem a ogrodzeniem zostawić długi podjazd, dobrze jeśli będzie to szerokość bramy plus długość auta. Mniejszą ilość miejsca potrzebują bramy dwuskrzydłowe, z tego powodu są częściej kupowane.

Następnym rodzajem jest brama uchylna (płytowa). Docelowo stworzona na jeden pojazd, ich szerokość nie przekracza z reguły trzech metrów, a wysokość do 2-3 metrów. Istnieją również bramy o szerokości 4 lub 5 metrów, ale istnieje niewiele firm, które je robią. Czy mamy szansę na taką bramę garażową? Zależnie od tego, jaki to producent bram garażowych, dobrze jest się zawsze o to zapytać. Konstrukcja takich garażowych uchylnych może być płytowa lub ramowa (http://www.wawsystem.pl/bramy-garazowe-uchylne.html0. Pierwszy rodzaj, to konstrukcja z blachy która jest usztywniona płaskownikami stalowymi. Jej zewnętrzna powierzchnia jest złożona z ocynkowanej blachy metalowej, która jest powleczona poliestrem. Ramową konstrukcję bramy stanowi stalowa albo - przejdź - drewniana rama. Możemy ją wypełnić blachą stalową powleczoną poliestrem, deskami drewnianymi, jak i poszyciem ze sklejki.



garaż podziemny
Autor: Kool Cats Photography over 3 Million Views
Źródło: http://www.flickr.com
Następnym rodzajem są bramy zrobione z segmentów (sekcyjne). Dobre są dla garaży, z których wyjeżdża się od razu na ulicę. Dlatego tak jest, bo podczas otwierania nie wysuwają się przed budynek, nie wadzą więc w manewrowaniu pojazdem nawet na podjeździe łukowym. Ostatni typ - bramy rolowane, są zrobione z poziomych profili dwuściennych, które są wypełnione bezfreonową pianką poliuretanową. Połączone są na pełne albo perforowane zaczepy (http://www.wawsystem.pl/o-firmie.html). Brama tego rodzaju jest otwierana ze skrzynki zawieszonej bezpośrednio ponad wjazdem do garażu. Dlatego do jej zamontowania potrzebne jest chociaż 30 centymetrów z szerokości nadproża. Będziemy w stanie je założyć na dwa sposoby – z zewnątrz, czyli przed otworem albo - (przejdź do oferty) za otworem, czyli wewnątrz. Po bokach otworu trzeba zostawić trochę miejsca – szerokiego na kilkadziesiąt milimetrów.