
Następnym rodzajem jest brama uchylna (płytowa). Docelowo stworzona na jeden pojazd, ich szerokość nie przekracza z reguły trzech metrów, a wysokość do 2-3 metrów. Istnieją również bramy o szerokości 4 lub 5 metrów, ale istnieje niewiele firm, które je robią. Czy mamy szansę na taką bramę garażową? Zależnie od tego, jaki to producent bram garażowych, dobrze jest się zawsze o to zapytać. Konstrukcja takich garażowych uchylnych może być płytowa lub ramowa (. Pierwszy rodzaj, to konstrukcja z blachy która jest usztywniona płaskownikami stalowymi. Jej zewnętrzna powierzchnia jest złożona z ocynkowanej blachy metalowej, która jest powleczona poliestrem. Ramową konstrukcję bramy stanowi stalowa albo – przejdź – drewniana rama. Możemy ją wypełnić blachą stalową powleczoną poliestrem, deskami drewnianymi, jak i poszyciem ze sklejki.

Następnym rodzajem są bramy zrobione z segmentów (sekcyjne). Dobre są dla garaży, z których wyjeżdża się od razu na ulicę. Dlatego tak jest, bo podczas otwierania nie wysuwają się przed budynek, nie wadzą więc w manewrowaniu pojazdem nawet na podjeździe łukowym. Ostatni typ – bramy rolowane, są zrobione z poziomych profili dwuściennych, które są wypełnione bezfreonową pianką poliuretanową.
Zainteresował Cię niniejszy tekst? Jeżeli tak, to śmiało zobacz, co się znajduje w ofercie części do aut ciężarowych, która dotyczy tej samej tematyki.
Połączone są na pełne albo perforowane zaczepy . Brama tego rodzaju jest otwierana ze skrzynki zawieszonej bezpośrednio ponad wjazdem do garażu. Dlatego do jej zamontowania potrzebne jest chociaż 30 centymetrów z szerokości nadproża. Będziemy w stanie je założyć na dwa sposoby – z zewnątrz, czyli przed otworem albo za otworem, czyli wewnątrz. Po bokach otworu trzeba zostawić trochę miejsca – szerokiego na kilkadziesiąt milimetrów.