Czemu demontaż tylnej belki w aucie jest obowiązkowy? Co się może stać, jak o tym zapomnimy?

Wiele osób jest zdziwionych, dlaczego nie jesteśmy w stanie naprawiać tylnych belek, które są zamontowane w aucie. Zastanawiają się, dlaczego tylna belka skrętna do wykonania fachowej naprawy musi być koniecznie zdemontowana. Prawdą jest, iż nie opłaca się robienie tej naprawy w aucie, gdyż nie jest to żadna oszczędność pieniędzy oraz czasu.

Zepsute podwozie
Autor: K.G.23
Źródło: http://www.flickr.com
Co więcej, tego rodzaju za bardzo szybka wymiana części zawieszenia raczej będzie świadczyć o braku wiedzy czy zrozumienia tematu.

Inną sprawą jest to, że np. niedobrze przeprowadzona regeneracja belki Peugeot może być jak najbardziej niebezpieczna, a już z pewnością bardzo amatorska. Istnieje więc z pewnością kilka wytycznych, do jakich powinniśmy się zastosować, sprawdź również tu. Jest wiele powodów, gdyż nie można wykonać naprawy belek bez ich uprzedniego demontażu. Bez takiego demontażu nie na można dokładnie sprawdzić ewentualnych, naderwanych poduszek jej przymocowania do karoserii. Wynika to z faktu, że jest przytwierdzona do podłogi pojazdu.



Bez zdemontowania tylnej belki skrętnej nie da się również sprawdzić współosiowości rury nośnej, jaka w znaczącym stopniu jest odpowiedzialna za zbieżność kół tylnych zarówno przed, lecz i po jakiejkolwiek naprawie. Amatorska naprawa bez zdemontowania belki to kolejne kłopoty - krzywa rura nośna oraz brak bieżnika na oponach. Niezdemontowana tylna belka to pewność, iż w trakcie zamontowania łożysk igiełkowych do wahaczy, a w dalszej kolejności na czopy, do belki na pewno nasypie się piasek z górnej części nadkoli oraz nadwozia. Brak demontażu uniemożliwia prawidłowe osadzenie czopa, by nie występowały luzy montażowe, natomiast w trakcie nie obluzowywał się.

Powiązany artykuł: http://tylnabelka.com.pl/cennik.html

Miejmy na uwadze, iż czopy w tylnej belce są dookolnie zaprasowane z siłą kilkudziesięciu ton. Mało profesjonalne warsztaty nie posiadają technologii, więc, żeby uniknąć tego rodzaju luzów, czopy są zaspawane na sztywno, co z pewnością osłabia materiał i w konsekwencji grozi wypadkiem. No i na koniec bez demontażu belki nie można poprawnie ustawić wysokości belki lewej strony względem prawej. Nie ma wtedy punktu odniesienia, czyli bazy wymiarowej. Brzeg błotnika lub podłoga auta to żaden odnośnik.