Czym jest reklama zewnętrzna, jakie posiada odmiany i jakie są jej pozytywy?

Reklama zewnętrzna – mówiąc zwięźle – jest to każda forma reklamy, którą zauważamy idąc ulicą czy jadąc wozem. Tak więc do reklamy zewnętrznej należą przeróżne billboardy, banery reklamowe, plakaty, co więcej reklama zewnętrzna to również reklama ruchoma, jaka jest umieszczana na wszelkiego rodzaju środkach lokomocji – wozach firmowych, autobusach, balonach itd.

outdoor

Autor: vcheregati
Źródło: http://www.flickr.com
Bez wątpienia największą wartością takiej reklamy jest to, że jest ona bardzo łatwo widoczna – podobnie jak ta: na temat. Wystarczy wyłącznie wyjść z domu by momentalnie natknąć się na wiele rozmaitych form reklamy zewnętrznej. Taka reklama (przejdź do oferty) jest również niezmiernie łatwo zauważalna, szczególnie jeżeli chodzi o wielkie billboardy bądź jasne telebimy, na jakich wyświetlane są przeróżne reklamy. Z reklamą zewnętrzną codziennie spotyka się każdy z nas, nierzadko obrazy, jakie widzimy na jakichś plakatach lub banerach zapadają nam w pamięć. Tak więc naturalnie wolno ogłosić, iż ta forma reklamy charakteryzuje się wielką

reklama na autobusie

Autor: EVERYMAN FILMS LTD (EVERYMAN FILMS LTD)
Źródło: http://www.flickr.com

efektywnością, bo znacznie zwiększa szanse na to, iż dany towar zostanie zobaczony. Reklama (http://www.ideamo.pl/) taka trafia też do każdej grupy osób, niezależnie od tego czy jest ona adresowana do osób młodych, starszych, kobiet lub być może mężczyzn – bezsprzecznie zostanie ona zauważona przez odpowiednią grupę osób. Naturalnie, aby ta forma reklamy sprowadziła faktycznie wyśmienite skutki i najlepsze efekty, powinno się pamiętać o kilku istotnych sprawach.

Reklama zewnętrzna (tego typu: daily motion) bez wątpienia musi znajdować się w odpowiednim miejscu, takim, w jakim codziennie przewija się sporo osób. Większość ludzi, jacy dostrzegają takie reklamy są chwilowo w ruchu – na przykład spieszą się do pracy, jadą samochodem i tak dalej. w związku z tym reklama zewnętrzna musi być wyświetlana przez dość długi czas, zaś informacje, jakie przekazuje muszą być jasne, zwięzłe i łatwe do zapamiętania, a czcionka powinna cechować się stosowną wielkością, musi być dodatkowo wyrazista, by reklama była wyrazista nawet z dość dużej odległości.