Jak można ocenić billboardy i gdzie najbardziej korzystnie się sprawdzają? Czy są efektywne?

Faktem jest że niezbyt dużo osób wie, że historia billboardu wywodzi się już dziewiętnastego wieku. Chociaż aktualnie to określenie przeznaczona jest dla ogromnych tablic reklamowych, to tak naprawdę na początku określano nią także zwyczajne plakaty.
Do cenionych twórców billboardów z dawnych czasów można wymienić Leonetto Capielo, Alfons Mucha czy Jan Lewitt. Dawniej reklamy plakatowe to była doceniana sztuka, teraz są bardziej komercyjne. W ten sposób znalezienie nowych form promocji spowodowało powiększenie ich powierzchni.
reklama zewnętrzna
Autor: manhhai
Źródło: http://www.flickr.com
Teraz tego typu ogromne podświetlane tablice z plakatami mogą osiągać powierzchnię nawet trzystu metrów kwadratowych. Tego rodzaju billboardy nazywamy megaboardami (takie jak przykładowo: polecana strona www. Z powodów swoich wymiarów zamieszczone są na budynkach lub specjalnie do tego przeznaczonych słupach.



Billboardy więc, podobnie jak reklamy na zewnątrz stały się w ten sposób niezbędnym elementem krajobrazu dużych metropolii. Rozpowszechnianie się więc reklamy outdoorowej to) i liczba wszelkich jej form sprowadza się do tego, że bitwa o to, aby się wyróżniać i zyskiwać uwagę przechodzących jest znacznie większa. Dzięki temu mamy coraz bardziej wymyślne sposoby, wykorzystywane przez jej twórców. Efektywność nie zawsze jednak cechuje niezwykłe wzornictwo czy kreatywne slogany. Czasem skutek otrzymuje się poprzez znaczny rozmiar. Tego rodzaju przypadkiem jest zapewne największy obecnie istniejący billboard na całym globie ziemskim.

Znajdująca się w Kuwejcie reklama zewnętrzna ma wielkość 11 760 metrów kwadratowych. Z pewnością sprawia kolosalne wrażenie, jednak jak by prezentowały się nasze miejscowości, gdyby tego typu giganty wszystko przykryły? W ostatnich latach coraz większą popularność pozyskują reklamy świetlne. Ulice wielkich miast bowiem nie zasypiają nocą, jest więc możliwość, by zaprezentować swój produkt. Promocja nocna to zdobywanie potencjalnych klientów w czasie, kiedy niepodświetlane znaki są zwyczajnie niedostrzegalne. W większości wypadków korzystają z tego typu formy przekazy reklamowe kluby nocne, bary i pozostałe miejsca, które funkcjonują po zmierzchu. Wykorzystują ją jednak także sklepy, które czynne są tylko do wczesnych godzin wieczornych.