Jak nowoczesne narzędzia Google będą wpływać na usługi tego światowego giganta.

Nasz obecny świat, opierający się na internecie, wymaga szybkiego i sprawnego dostępu do informacji. Z tego też powodu Google w wyszukiwarce, którą oferuje cały czas poszukuje nowych rozwiązań, jakie by mogły pomóc w jeszcze bardziej dopasowanym i skuteczniejszym pokazywaniu wyników. Przez ostatnie lata nastąpiło szereg zmian, które miały za zadanie pokazywanie stron jak najbardziej wartościowych i spełniających oczekiwania szukających. Lecz również sami użytkownicy sieci są coraz bardziej świadomi tego, jakiego rodzaju informacji będą potrzebować, i zaczynają wprowadzać coraz bardziej precyzyjne sformułowania. Jak twierdzi Google, codziennie około piętnastu procent wszystkich zapytań, które się pojawiają, są całkowicie nowe. A jeżeli są nowe, to silnik wyszukiwarki w jakiś sposób musi dać sobie z nimi radę i dobrać do nich odpowiednie, wartościowe strony. Do tego celu Google ma różnorodne mechanizmy, a ostatnio coraz chętniej używany jest RankBrain, będący formą sztucznej inteligencji. [] Algorytm ten został opracowany przed rokiem i od tego czasu pokazał już swoją wyjątkową skuteczność. Cały czas analizuje on nowe hasła które pojawiają się pierwszy raz, sprowadzając je do matematycznych jednostek nazywanych wektorami. Jeżeli ktoś wprowadzi określenie, które nie było do tej pory znane, to RankBrain za pomocą sztucznej inteligencji wyszukuje określenia o podobnym znaczeniu i tym samym daje lepszą filtrację wyników.

RankBrain

Autor: Bitterroot
Źródło: http://www.flickr.com
Dużo zmian pojawia się także w obszarze wyświetlania reklam dla użytkowników, a to właśnie przecież na reklamach zarabia w pierwszej kolejności wyszukiwarka. Nowoczesne algorytmy dopasowują w coraz lepszym stopniu treść reklamowych boksów do treści na stronie, na jakiej są one umieszczone, ale też do preferencji danego użytkownika. Tym sposobem można mu kierować oferty, którymi może się potencjalnie zainteresować. W ostatnim czasie Google uruchomiło kolejną usługę w tym obszarze, czyli Customer Match.Zobacz możliwości Customer Match (Zobacz możliwości Customer Match) Polega ona na targetowaniu reklam na podstawie adresów mailowych, które zostawili klienci w używanych przez siebie usługach Google, to znaczy wyszukiwarce, YouTube i Gmail. W chwili, kiedy szukają oni jakiś produktów czy informacji można dotrzeć do nich z reklamą, i to reklamą dopasowaną w odpowiedni sposób. Dzięki temu można tworzyć zaawansowane kampanie reklamowe, które skierowane będą do określonej grupy klientów. [https://www.artefakt.pl/blog/seo/google-potwierdza-najwazniejsze-czynniki-rankingowe] ([https://www.artefakt.pl/blog/seo/google-potwierdza-najwazniejsze-czynniki-rankingowe])

Takie działania mają liczne zalety. Przede wszystkim są kierowane do klientów, jakich się już zna, a nie zupełnie przypadkowych osób. Dzięki temu można budować lojalność swojej firmy, a równocześnie próbować zachęcić do ponownych zakupów.