Jak znaleźć antidotum do wypracowania skutecznej reklamy?

Trudno precyzyjnie stwierdzić, kiedy zrodziła się na świecie reklama po raz pierwszy ale z pewnością stała się ona „dźwignią handlu”. Reklama zmienia się wraz z postępem cywilizacji. Dzisiaj, ludzie od marketingu reklamy eksploatują istniejące instrumenty, jakimi są radiofonia, telewizja, internet a także różnego rodzaju plakaty wielkoformatowe.

Reklama na ulicach

Autor: Daniel Oines
Źródło: http://www.flickr.com
Przeciętny obywatel mijając billboardy z pewnością nie zdaje sobie sprawy, że wystarczy choćby 0,04 sekundy, by owa informacja wpłynęła na jego podświadomość. Mózg odbiera na takie chwilowe komunikaty ale ich nie przepracowuje tylko koduje.

Okazuje się także, że istota ludzka przyjmuje wielokroć więcej obrazów i sygnałów dźwiękowych niż mu się w rzeczywistości wydaje zaś zasadnicza ich część zapisywana jest właśnie w ukrytą świadomość. Tę wiedzę wykorzystuje w bilbordzie, którego istotą jest fakt, że musi on zapisać swój przekaz w krótkiej chwili ponieważ odbiorcami są z reguły obywatele podróżujący najczęściej w środkach komunikacyjnych. Utrwalone w mózgu obrazy, odnajdywane zostają kiedy sprzyjają ku temu odpowiednie okoliczności. Nabywcy nie zdają sobie sprawy, iż podczas kupowania dobór towarów ma związek z reklamą. Wrażliwość nabywców wciąż ewoluuje. W związku z tym reklama zewnętrzna nie może bazować na tych samych sprawdzonych pomysłach, gdyż stanie się nieefektywna.

Z tych względów specjaliści od reklamy powinni stosować coraz to nowsze bodźce wpływania. W naszym konkretnym wypadku, aby billboard rzeszów (billboardy w ofercie Medas-Media) promujący stał się efektywniejszy winien oddziaływać przede wszystkim na emocje, poprzez komunikaty niewerbalne takie jak obrazy, kolory, liternictwo. Komunikaty niewerbalne to swoisty język celujący wprost do sfery podświadomej odbiorców. Fenomenem reklamy zewnętrznej jest to, że emitowane z wykorzystaniem zmysłu wzroku komunikaty trafiają do podświadomości. Odbiorca wcale nie ma potrzeby specjalnie koncentrować swojej uwagi na symbolu plastycznym a mimo to jest on utrwalany przez centralny układ nerwowy.