Jak przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów?

Rozkręcenie własnej firmy to na pewno duża radość, ale z drugiej strony jednocześnie stres i ryzyko. Możemy zajmować się tym, co lubimy i na dodatek w ten sposób zarabiać, sami jesteśmy sobie szefami, sami organizujemy swój czas i nie musimy nikogo słuchać.

Cieszymy się więc swobodą i wolnością w większym zakresie. Jednak również częściej niż inni się denerwujemy i często właściwie przez cały czas pracujemy. Niemałą bolączką różnych przedsiębiorców jest na pewno to, w jaki sposób zdobyć klientów, zwłaszcza, gdy w którymś momencie jest ich coraz mniej. Przecież bez nich przedsiębiorstwo nie jest w stanie prosperować. Ich ilość wpływa na to, ile zarabiamy i czy dalsza działalność ma w ogóle jakikolwieksens. Szukamy więc sposobów, aby przyciągnąć do siebie kolejnych klientów. Po jakie narzędzia sięgać?

Porównaj:
kupony rabatowe
Autor: Carol Pyles
Źródło: http://www.flickr.com
Dobrą metodą mogą być przeróżne programy motywacyjne. Dzięki nim klient powinien dostać coś więcej niż jedynie standardową usługę i to na co wydał pieniądze. To niestety w dzisiejszych czasach nierzadko nie wystarcza. Mile widziane są różne bonusy, nagrody, promocje. Możemy więc zaproponować za wybranie jednej usługi lub jednego produktu kolejny gratis. Możemy także nawiązać współpracę z firmą ze zbliżonej branży i wymieniać się rozmaitymi bonusami, nagradzać wzajemnie swoich klientów. Sposobów jest w praktyce całe mnóstwo, musimy z nich tylko korzystać.

Sprawdź również -

Dobrym pomysłem są także wszelkie konkursy, zwłaszcza te z atrakcyjnymi nagrodami. Z pewnością wzbudzą one zainteresowanie potencjalnych klientów. Możemy zatem zaproponować im na przykład możliwość zbierania punktów i wymiany ich w przyszłości na podarunki. Z pewnością zachęci ich przyciągający wzrok i z szeroką ofertą katalog nagród. Każdy z nas z pewnością lubi dostawać co jakiś czas coś za darmo. Zapewne będzie się to dla nas wiązało i tak z jakimiś kosztami, jednak jest spora szansa, że w przyszłości się one zwrócą. Taka sztuczka psychologiczna jest w końcu jak najbardziej stosowana przez sporo najróżniejszych firm i to również te ogromne, w tym o międzynarodowym zasięgu.


Sposobów na wsparcie sprzedaży jest oczywiście bardzo dużo, wystarczy tylko się z nimi zapoznać. Chwilowy niedobór klientów nie powinien być więc dla nas powodem, by się załamywać, ale wręcz odwrotnie – by sięgać po nowe rozwiązania i inspiracje.