
Aktualnie planowanych jest 29 miejsc. Typowa kontrola odcinkowa będzie przeprowadzana na dystansie około dwóch i pół kilometra. Jednak maksymalna długość takiego kontrolowanego fragmentu trasy może osiągać 10 kilometrów w terenie zabudowanym i 20 km poza. System będzie obliczał z jaką średnią szybkością dany samochód poruszał się na konkretnym odcinku trasy. Kamery, które zostaną użyte do pomiarów, nie będą wyróżniały się niczym wyjątkowym. Fragmenty dróg, na których będą przeprowadzane kontrole, powinny spełniać pewne cechy: w ich obrębie nie mogą znajdować się większe skrzyżowania, na całej ich długości ma obowiązywać zbliżony limit prędkości. Przy wyborze znaczącą rolę odgrywa również stan nawierzchni danego fragmentu trasy. Inspekcja Transportu Drogowego, jest dobrej myśli. Zgodnie z doświadczeniami z krajów, w których zastosowano już takie metody, ilość kolizji na sprawdzanych fragmentach spadła plus minus o ponad 50%, a w niektórych przypadkach nawet i o 80%. Dla zainteresowanych ofertą: .
Jeśli ciekawi Cię przedstawiany artykuł, odszukaj witrynę (https://www.ehrle.pl/pl/), która przedstawia podobne wątki, także będą zapewne interesujące.
Za to wykroczenie możemy otrzymać mandat w wysokości od 300 do 500 zł oraz 6 punktów karnych. Wszystkie zmiany mają za zadanie poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach.
Może Cię też zainteresować –