Naprawa belki – symptomy usterki, naprawa, koszta

Belka skrętna jest to rozwiązanie stosowane przede wszystkim w czterokołowcach francuskich.


Podatność tylnej belki na skręcanie w połączeniu z odpowiednio zestrojonym zawieszeniem znacząco poprawia właściwości jezdne.


cena tylna belka
Autor: Ashlynn Pai
Źródło: http://www.flickr.com


Wystrój wnętrza biurowego
Autor: Kristin Nador
Źródło: http://www.flickr.com


Do tego płaska budowa belki gwarantuje zabudowę głębokiego bagażnika, co podwyższa walory użytkowe aut, które są w nią wyekwipowane. Kolejną zaletą jest stosunkowo prosta opcja jej demontażu. Poprawna eksploatacja belki wymaga okresowej wymiany łożysk igiełkowych. Jeśli nie będziemy tego przestrzegać, belka skrętna ulegnie uszkodzeniu i konieczna będzie jej naprawa. Głównym powodem ogromnej awaryjności tylnej belki jest brak symptomów zużycia łożysk igiełkowych. Wszelakie odchylenia zdołamy wykryć dopiero po podniesieniu czterokołowca oraz sprawdzeniu luzu na kołach. Jeśli luz jest wyczuwalny, trzeba wymienić łożyska na nowe. W niektórych wypadkach konieczne jest rozmontowanie belki, zaś w pozostałych wymiany można dokonać bez jej rozbierania. Eksperci zajmujący się regeneracją belek rekomendują zapobiegawczą wymianę łożysk igiełkowych co 60000 km. Gwarantuje to wieloletnią eksploatację tylnej belki skrętnej bez obaw o jej uszkodzenie. Zastosowanie się do owych zaleceń, mimo obiegowej opinii o awaryjności i dużych kosztach reperacji, czyni eksploatację tylnej belki skrętnej praktycznie bezproblemową. Wymiana łożysk to niewielka cena tylna belka będzie nam wtenczas służyć długie lata.




Jeżeli zignorujemy pierwsze objawy uszkodzenia belki skrętnej, w niedługim czasie pojawią się kolejne, jednak już bardziej dostrzegalne.


W czasie jazdy, przede wszystkim po nierównościach, mogą dać się słyszeć oddźwięki popiskiwania, jakie z czasem przekształcą się w hałaśliwe pukanie. Możemy również dostrzec wyraźnie gorsze prowadzenie czterokołowca, w szczególności w zakrętach.