Naprawa belki – symptomy usterki, naprawa, koszta

Belka skrętna jest to rozwiązanie stosowane przede wszystkim w czterokołowcach francuskich.
Podatność tylnej belki na skręcanie w połączeniu z odpowiednio zestrojonym zawieszeniem znacząco poprawia właściwości jezdne.

cena tylna belka

Autor: Ashlynn Pai
Źródło: http://www.flickr.com
Wystrój wnętrza biurowego

Autor: Kristin Nador
Źródło: http://www.flickr.com

Do tego płaska budowa belki gwarantuje zabudowę głębokiego bagażnika, co podwyższa walory użytkowe aut, które są w nią wyekwipowane. Kolejną zaletą jest stosunkowo prosta opcja jej demontażu. Poprawna eksploatacja belki wymaga okresowej wymiany łożysk igiełkowych. Jeśli nie będziemy tego przestrzegać, belka skrętna ulegnie uszkodzeniu i konieczna będzie jej naprawa. Głównym powodem ogromnej awaryjności tylnej belki jest brak symptomów zużycia łożysk igiełkowych. Wszelakie odchylenia zdołamy wykryć dopiero po podniesieniu czterokołowca oraz sprawdzeniu luzu na kołach.

Czy w odniesieniu do omawianego w tym materiale tematu otrzymujesz właściwe odpowiedzi? Jeżeli nie, to inne porady zobacz w serwisie, który jest tutaj.

Jeśli luz jest wyczuwalny, trzeba wymienić łożyska na nowe. W niektórych wypadkach konieczne jest rozmontowanie belki, zaś w pozostałych wymiany można dokonać bez jej rozbierania. Eksperci zajmujący się regeneracją belek rekomendują zapobiegawczą wymianę łożysk igiełkowych co 60000 km. Gwarantuje to wieloletnią eksploatację tylnej belki skrętnej bez obaw o jej uszkodzenie.

Odwiedź moje www! Tam oczekuje na Ciebie nowa fantastyczna dawka treści na interesujący Cię wątek. Po dużo szczegółów wejdź w ten link.

Zastosowanie się do owych zaleceń, mimo obiegowej opinii o awaryjności i dużych kosztach reperacji, czyni eksploatację tylnej belki skrętnej praktycznie bezproblemową. Wymiana łożysk to niewielka cena tylna belka będzie nam wtenczas służyć długie lata.

Jeżeli zignorujemy pierwsze objawy uszkodzenia belki skrętnej, w niedługim czasie pojawią się kolejne, jednak już bardziej dostrzegalne.

W czasie jazdy, przede wszystkim po nierównościach, mogą dać się słyszeć oddźwięki popiskiwania, jakie z czasem przekształcą się w hałaśliwe pukanie. Możemy również dostrzec wyraźnie gorsze prowadzenie czterokołowca, w szczególności w zakrętach.