Powtórna legalizacja tachografu przed ustawowym terminem

Przedsiębiorstwa nie powinny lekceważyć obowiązku kalibracji tachografów chociażby z przyczyn konsekwencji mandatów, które będą nakładane za jej nieobecność.
Kalibracja tachografu jest obowiązkowa dla firm transportowych.

Koszta wynikające z niedopilnowania terminu kalibracji bądź zaistnienia okoliczności jakie powodują, że legalizacja ta traci swoją legalność, to 2000 złotych dla osoby kierującej w przedsiębiorstwie jak też 1000 złotych dla firmy. Biorąc owe koszta pod uwagę powinniśmy znać reguły, które wiążą w aktualnych prawnych wymaganiach dotyczących kalibracji. Dowodem wykonania kalibracji tachografu w samochodzie będzie tabliczka instalacyjna zawierająca wymagane dane, jak również plombownicze zabezpieczenie, znajdujące się na połączeniu skrzyni biegów a także impulsatora jak też samego tachografu – w wypadku tachografów analogowych. Instalacyjna tabliczka naklejana jest najczęściej na słupek „B” samochodu po ukończonych działaniach kalibracyjnych, a znamienną wiadomością staje się dla nas wówczas data przeprowadzenia kalibracji, a szczegółowiej data określenia współczynnika „w” pojazdu oraz określenia przeciętnej wartości tocznego obwodu kół osi napędowej.
umowa

Autor: Butz.2013
Źródło: http://www.flickr.com
tankowanie

Autor: Robert Couse-Baker
Źródło: http://www.flickr.com
Data przeprowadzenia badania zachowuje swoją ważność przez okres 24 miesięcy, licząc od dnia jego zrealizowania.

Oprócz konieczności zwrócenia uwagi na datę kalibracji należy też pamiętać o innych powodach, dla jakich zmuszeni będziemy do przeprowadzenia powtórnej kalibracji przed upływem jej czasu ważności. Przypadki, jakie narzucają powtórną kalibrację, zamieszczone są w definicji kalibracji, którą możemy znaleźć w zarządzeniu 136/2002 r.