PR – rośnie liczba firm, jakie korzystają z takiej pomocy – czy warto?

Pożytki podjęcia współpracy z kompetentną agencją PR są ogromne. Agencje w/w zajmują się – krótko rzecz ujmując – budową wizerunku firmy, jej kierownictwa, produktów i usług na rynku. Dzięki temu przedsiębiorstwo może liczyć na znaczne wzrosty efektywności, a jednocześnie żadna z osób pracujących w firmie nie musi poświęcać swojego czasu na w/w czynności.

Prezes firmy

Autor: Gage Skidmore
Źródło: http://www.flickr.com
Firma może podjąć współpracę z konkretną agencją PR na 2 sposoby: może podjąć współpracę tzw. projektową, lub też podjąć stałą współpracę z takową agencją PR. W pierwszym przypadku współpracujące ze sobą biznesy nie związuje stała umowa i przedsiębiorstwo korzystające z pracy agencji PR nie są objęte przez nią całościową obsługą (zobacz – prtime.plW tymże przypadku kontrahenci podpisują umowę na konkretne projekty. Cechą tego typu współpracy jest niestety niewielka możliwość kontroli zleconych działań a także ograniczona możliwość kontrolowania efektów działań zaangażowanej agencji PR.

Drugim możliwym sposobem takiej współpracy jest sporządzenie z daną agencją PR stałej umowy. W tym wypadku nasza agencja w ramach stałej opłaty przygotowuje strategię komunikacji i sprecyzowany plan przedsięwzięć. Ponieważ obsługa pracowników agencji PR ma zakres kompleksowy, zatem bez względu na ilość informacji które powinno się sporządzić oraz posłać mediom ponosimy jednakowe koszty, więc w dłuższej perspektywie czasu jest to forma bardziej opłacalna.

w biurze

Autor: U.S. Army Corps of Engineers
Źródło: http://www.flickr.com
Nie zapominać zawsze musimy, że praca agencji PR to nie tylko przesyłanie mediom informacji prasowych i urządzanie konf http://prtime.pl/oferta/projektowanie-kampanii-informacyjnych-i-promocyjnych/?lang=plcją PR jest stały skład osób współpracujących z klientem. Ludzie ci bardzo dobrze znają swoją branżę. Osoby te wdrożone są w sprawy swoich klientów, budują one długookresowe relacje z mediami, są dobrze znane miejscowym mediom.

Nie możemy zapomnieć iż budowanie wizerunku biznesu to proces ciągły i długotrwały. Z tegoż powodu większość przedsiębiorstw decyduje się na długotrwałą kooperację z agencją PR. Poszukując kompetentnej agencji PR zwróćmy uwagę na to jak dużym doświadczeniem może się ona poszczycić, pytajmy o zrealizowane projekty, o byłą klientele. Nie wahajmy się skontaktować z byłymi klientami w celu zasięgnięcia opinii o interesującej nas agencji PR z którą kooperować zamierzamy.