Rozrząd w wozie. Jak działa? Jak można o to zadbać?

Każda poznana nam obecnie rodzaj pojazdu mechanicznego, która jest poruszana przy zastosowaniu z napędu tłokowego, jest wyposażona w swoim środku w „rzecz”, którą nazywa się właśnie mianem rozrządu.


Na szczęście, rozwiązań zapewniających nam na dbanie o podzespoły rozrządu, na które składa się pasek zębaty i koło pasowe jest bez liku. Niezbędnym i mało wymagającym zarazem jest udanie się do mechanika samochodowego z racji potrzeby zrobienia standardowej kontroli pojazdu. Powinno to odbyć się po objechaniu od 150 tysięcy km do maksymalnie 200 w przypadku zakupu wozu z salonu.

samochód
Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com
Sprawa wygląda nieco odmiennie w sytuacji kiedy kupujemy maszynę po kimś, a w okoliczności kiedy auto nabyte używane nie ma jasnej historii zniszczeń. W takim przypadku powinno się pojechać na przegląd najszybciej po nabyciu auta - czytaj więcej o Marat. następnym bardzo znaczącym metodą jest kontrolowanie czy podczas standardowej pracy silnika nie dochodzi do wycieku oleju w bezpośredniej bliskości osłony paska rozrządu. Jest to dość istotne z powodu na dużą szansę kapania oleju na gumę, z której jest zbudowany pasek. W opisanej sytuacji może pojawić się problem uszkodzenia gumy w ostateczności czego może dojść do zniszczenia paska oraz zgięcia wałków rozrządu.

Nagminnym przypadkiem, kiedy - dodaj serwis do stron zaufanych - dochodzi do uszkodzenia rozrządu jest potrzeba odpalenia maszyny w momencie, kiedy auto jest holowany. Jest to konsekwencją z tego, kiedy masa osób stara się w tej sytuacji uruchomić samochód przy nerwowym odpuszczeniu sprzęgła - dowiedz się więcej. Wtedy nasz system normalnie nie nadąża za wałem korbowym, co w rezultacie doprowadza w wielu przypadkach zerwaniem samego paska.


Można to ominąć dzięki umiarkowane odpuszczanie sprzęgła i normalniejszy rozruch silnika. Ostatnią kluczową zagadnieniem jest po prostu umiejętna jazda. Sam rozrząd jak już opisano wpływa na działanie silnika i to jak funkcjonuje znacząco przenosi się na jego funkcjonalność, tak więc w sytuacji, kiedy głośność pracy pogorszyła się w kabinie kierowcy jest to bezpośrednim znakiem, że z naszym rozrządem jest nie najlepiej.