
Sprawa wygląda nieco odmiennie w sytuacji kiedy kupujemy maszynę po kimś, a w okoliczności kiedy auto nabyte używane nie ma jasnej historii zniszczeń. W takim przypadku powinno się pojechać na przegląd najszybciej po nabyciu auta – czytaj więcej o Marat. następnym bardzo znaczącym metodą jest kontrolowanie czy podczas standardowej pracy silnika nie dochodzi do wycieku oleju w bezpośredniej bliskości osłony paska rozrządu. Jest to dość istotne z powodu na dużą szansę kapania oleju na gumę, z której jest zbudowany pasek. W opisanej sytuacji może pojawić się problem uszkodzenia gumy w ostateczności czego może dojść do zniszczenia paska oraz zgięcia wałków rozrządu.
Nagminnym przypadkiem, kiedy dochodzi do uszkodzenia rozrządu jest potrzeba odpalenia maszyny w momencie, kiedy auto bez bik jest holowany. Jest to konsekwencją z tego, kiedy masa osób stara się w tej sytuacji uruchomić samochód przy nerwowym odpuszczeniu sprzęgła – dowiedz się więcej. Wtedy nasz system normalnie nie nadąża za wałem korbowym, co w rezultacie doprowadza w wielu przypadkach zerwaniem samego paska.