Wyciszanie auta - zobacz jak robią to zawodowcy

Hałaśliwie? Przeszkadza hałaśliwy świst wiatru, gdy jedziesz z prędkością powyżej 100 km/h? Złości cię szum brzmiący spod kół podczas przemieszczania się po chropawym asfalcie? Wszystkiemu możemy zaradzić, każdy samochód da się świetnie wyciszyć. Cisza w kabinie samochodu to synonim komfortu, a nawet luksusu kojarzonego z najdroższymi czterokołowcami.

Nic
warsztat samochodowy
Autor: M.J.Ambriola
Źródło: http://www.flickr.com
jednakże nie stoi na przeszkodzie, żeby zmodyfikować fabryczne wygłuszenie przez co ograniczyć hałas przedostający się do wnętrza samochodu. Pojawiają się warsztaty, które nie tyle naprawiają zepsute samochody, co poprawiają sprawne. W kwestii izolacji akustycznej w popularnych czterokołowcach zawsze jest wiele do poprawki. Przeczytaj jakie są sposoby na wyciszenie auta. Na początku zła wiadomość: nie są to tanie rzeczy. Zaskakujące na pierwszy rzut oka opłaty fachowego wyciszania zaczynają wyglądać na przeciętne, jeżeli zobaczymy, ile pracy wymaga wyciszenie auta. W teorii to nadzwyczaj proste: matami samoprzylepnymi (poniektóre rodzaje należy podgrzać opalarką, pozostałe przylepia się niczym nalepki) wyklejamy podłogę bagażnika, blachy drzwi i klap oraz posadzkę pod fotelami. Proste? W zasadzie tak, jednakże... Aby dobrać się do gołej blachy, musimy rozebrać wnętrze pojazdu na części pierwsze. Profesjonaliści od wyciszania potrzebują paru godzin na realizację usługi częściowej (przykładowo wygłuszenie bagażnika) do kilku dni na operację całościową.
samochód mini
Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com
Większość czasu zajmuje ściągnięcie tapicerki, boczków drzwi jak też plastików osłon.



Każdy, kto próbował kiedykolwiek osobiście rozkładać takie elementy, wie, iż rozłożyć się da wszystko, lecz już poskładać (w szczególności przy wykorzystaniu tych samych spinek) jest o wiele trudniej.
Entuzjastom samodzielnego rozkładania fragmentów wnętrza podpowiemy, iż spinki, które częstokroć są jednokrotnego użycia, kupuje się w autoryzowanym serwisie. W przypadku poniektórych aut kosztują one kilkanaście groszy za sztukę więc w sumie rachunek jest mały. Jeśli jednakże jedna spinka kosztuje kilka zł, a popsujemy ich parędziesiąt i dodamy koszt wymiany paru złamanych plastikowych detali, może to popsuć rachunek ekonomiczny. Nie musimy dodawać, że składanie wyciszonego samochodu za pomocą połamanych spinaczy nie ma najmniejszego sensu.