Z jakiego powodu części zestawu rozrządu powinny być oryginalne?

Przy naprawianiu auta wielokrotnie stoimy przed koniecznością wyboru, czy powinno się nabyć część oryginalną, czy też wystarczy jedynie zamiennik.
W rzeczywistości dobrze jest pójść na pewnego rodzaju kompromis, w postaci kupna elementów tak fabrycznie nowych, jak i nieoryginalnych.

zestaw rozrządu

Autor: Marty B
Źródło: http://www.flickr.com
Elementy tego typu jak np. kompletny zestaw rozrządu, czyli rolki, pasek oraz napinacz czy też ewentualnie pompa wody, muszą być oczywiście nie tylko oryginalne, lecz również regularnie poddawane serwisowi. Nie jest to tania czynność, ponieważ jest ona związana z relatywnie dużym kosztem zamiany wspomnianych elementów. Nie warto jednak skąpić przy ich wymianie, ponieważ mogłoby się to niezwykle szybko zemścić w postaci potrzeby remontu kompletnego silnika. Jeżeli jakakolwiek część rozrządu byłaby nieoryginalna i byłaby powodem zepsucia się czy nawet zniszczenia silnika, wydatki naprawy okazałyby się nieproporcjonalnie bardziej znaczące niż wcześniejsze zakup oryginalnych elementów zestawu rozrządu.
Z innej strony na szczęście co poniektóre elementy rozrządu mogłyby być zastosowane w formie dobrej jakości zamienników. Chodziłoby tu o paski klinowe czy paski wielorowkowe. Cena zestawu rozrządu zależna jest od danego modelu samochodu, gdyż od tego może zależeć typ wykorzystanych elementów. Przykładowo niektóre silniki (nawet jednej firmy) mogą mieć nie pasek, a łańcuch rozrządu. Jest on uznawany za znacznie trwalszy niż wykonany z gumy pierwowzór.

Koszt takiego zestawu oscyluje wokół sumy 300-1500 złotych – zależnie od marki oraz daty produkcji konkretnego pojazdu. Stanowczo lepiej byłoby jednak zainwestować w dobrej jakości oryginalne części, ponieważ zwróci się to z pewnością w postaci niekłopotliwej eksploatacji.