Z jakiego powodu dbanie o swoich klientów jest tak ważne, jaką rolę będą w tym pełnić programy lojalnościowe.

Firmy nie powinny ograniczyć się jedynie do pozyskiwania nowych klientów, ale też dbać o obecnych. Z tym bywa bardzo różnie, w wielu przypadkach podstawowym celem będzie to, aby klient zrobił zakupy, a potem zapomina się o nim zupełnie.


Lecz takie praktyki mogą się skończyć tym, że się takich klientów po prostu straci. Niejednokrotnie też jest tak, że konkurencja na rynkach jest naprawdę spora, i nawet przy odpowiedniej trosce o konsumentów trudno jest zapewnić ich lojalność. Z tego też powodu sporo firm sięga po różne nietypowe rozwiązania, mające jakimś sposobem związać klientów i spowodować, że powrócą na zakupy. Dużym zainteresowaniem w tym obszarze zaczęły się na przykład cieszyć programy lojalnościowe, jakie jak pokazuje praktyka są bardzo skutecznym sposobem tworzenia trwałej relacji pomiędzy sprzedawcą a klientem.


reklama - powiększenie
Autor: Bruno Pitrus
Źródło: http://www.flickr.com


Laptop
Autor: Eric Johnson
Źródło: http://www.flickr.com




Programy lojalnościowe opierają się na tym, że za dokonywane zakupy klient (hiperłącze) dostaje jakieś punkty czy jakieś inne profity, które potem można na różne sposoby wykorzystać. Może to być na przykład atrakcyjny rabat na wybrane produkty albo możliwość wymiany na jakąś nagrodę z katalogu - możliwości w tym względzie jest naprawdę sporo. Obecnie obsługa programów lojalnościowych coraz częściej odbywa się przy pomocy nowoczesnych narzędzi informatycznych, które poza tym znacznie większymi możliwościami mają jedną bardzo dużą zaletę dla sprzedawcy.


Pozwalają mianowicie na gromadzenie i analizowanie szczegółowych informacji na temat zakupów swoich klientów i dostosowanie oferty do ich oczekiwań i preferencji.